Durant aquest Tema
3 he estat veient com les xarxes socials, i he pogut comprovar com a més d’una eina per a estar en contacte amb la gent (i de vegades perdre el temps ;-),
poden fer-se servir per a tasques educatives.
Havia sentit que
molts centres educatius ja les utilitzen, tant a nivells més inicials de
educació primària, i també a secundària i inclús als centres d’educació
superior. Encara que els primers de tots, teòricament estarien un poc limitats
perquè la majoria de les xarxes no permeten que els menors de 14 anys puguen
tenir un compte en la xarxa, encara que molts menors el tenen dient que tenen
més edat en el moment de donar-se d’alta.
Per això m’ha sorprès
la existència de xarxes socials verticals (no coneixia aquesta distinció entre
verticals i horitzontals) dissenyades específicament per a l’educació. Després
d’estar investigant sobre Edmodo, trobe que es una ferramenta molt interessant,
que fins i tot té versió mòbil, que indubtablement permet portar l'aprenentatge més enllà de l'aula, és a
dir, aprenentatge ubicu.
Després
investigant les possibilitats que permet aquesta xarxa social, que son moltes,
he vist que no es l’única opció que tenim per a tindre una xarxa vertical a l’escola.
El gegant de les TIC, Google també te la seua alternativa. Google Classroom és
una plataforma gratuïta educativa de l’anomenat blended learning i forma part
de la suite de “Google Apps for Education”, que inclou Google Docs, Gmail i
Google Calendar. Una altra xarxa per a tindre molt en compte, i a demés, gratuïta
per docents i estudiants, entre altres coses per la capacitat il·limitada d’emmagatzematge
de dades (documents, fotografies, vídeos, etc.) que puguen fer els nostres
estudiants.
Al següent vídeo podem veure una comparativa entre Edmodo y Google Classroom:
La veritat és que
les xarxes socials son eines molt interesants per a motivar als alumnes. Veient
les idees que es proposen per a utilitzar Instagram, una de les xarxes amb més
penetració en la gent de menys de 16 anys, pense que es podria utilitzar
aquesta aplicació per a moltes activitats. Un exemple, seria en una classe de
biologia, es proposaria que els alumnes feren i pujaren fotos de un conjunt de
plantes indicades pel docent, les etiquetaren amb el nom de la planta, i
després a classe comprovaren entre tots, si l’etiquetes són correctes o no.
A més, comentar
que durant aquesta setmana he fet algunes entrades als dos fils de discussió proposades
a aquest tema de l’assignatura. He donat la meua opinió a les dos preguntes
proposades: “avantatges i inconvenients de les xarxes” i “ús què li done a les
xarxes”. A més, he contestat i aportat algunes informacions a entrades que han
fet alguns companys i que he trobat interessants.
Per últim, també
voldria indicar que m’he creat un usuari en Twitter, anomenat @omnejom per fer
la tasca recomanada, aportant dos tuits amb el hastag #TILCiTIC. Jo utilitze Twitter
de forma habitual, però a la feina en un compte corporatiu, i no tenia cap
compte personal.


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada