divendres, 19 de gener del 2018

TEMA 3: Les xarxes socials

Durant aquest Tema 3 he estat veient com les xarxes socials, i he pogut comprovar com a més d’una eina per a estar en contacte amb la gent (i de vegades perdre el temps ;-), poden fer-se servir per a tasques educatives.

Havia sentit que molts centres educatius ja les utilitzen, tant a nivells més inicials de educació primària, i també a secundària i inclús als centres d’educació superior. Encara que els primers de tots, teòricament estarien un poc limitats perquè la majoria de les xarxes no permeten que els menors de 14 anys puguen tenir un compte en la xarxa, encara que molts menors el tenen dient que tenen més edat en el moment de donar-se d’alta.

Per això m’ha sorprès la existència de xarxes socials verticals (no coneixia aquesta distinció entre verticals i horitzontals) dissenyades específicament per a l’educació. Després d’estar investigant sobre Edmodo, trobe que es una ferramenta molt interessant, que fins i tot té versió mòbil, que indubtablement permet portar l'aprenentatge més enllà de l'aula, és a dir, aprenentatge ubicu.

Després investigant les possibilitats que permet aquesta xarxa social, que son moltes, he vist que no es l’única opció que tenim per a tindre una xarxa vertical a l’escola. El gegant de les TIC, Google també te la seua alternativa. Google Classroom és una plataforma gratuïta educativa de l’anomenat blended learning i forma part de la suite de “Google Apps for Education”, que inclou Google Docs, Gmail i Google Calendar. Una altra xarxa per a tindre molt en compte, i a demés, gratuïta per docents i estudiants, entre altres coses per la capacitat il·limitada d’emmagatzematge de dades (documents, fotografies, vídeos, etc.) que puguen fer els nostres estudiants.

Al següent vídeo podem veure una comparativa entre Edmodo y Google Classroom:


La veritat és que les xarxes socials son eines molt interesants per a motivar als alumnes. Veient les idees que es proposen per a utilitzar Instagram, una de les xarxes amb més penetració en la gent de menys de 16 anys, pense que es podria utilitzar aquesta aplicació per a moltes activitats. Un exemple, seria en una classe de biologia, es proposaria que els alumnes feren i pujaren fotos de un conjunt de plantes indicades pel docent, les etiquetaren amb el nom de la planta, i després a classe comprovaren entre tots, si l’etiquetes són correctes o no.

A més, comentar que durant aquesta setmana he fet algunes entrades als dos fils de discussió proposades a aquest tema de l’assignatura. He donat la meua opinió a les dos preguntes proposades: “avantatges i inconvenients de les xarxes” i “ús què li done a les xarxes”. A més, he contestat i aportat algunes informacions a entrades que han fet alguns companys i que he trobat interessants.

Per últim, també voldria indicar que m’he creat un usuari en Twitter, anomenat @omnejom per fer la tasca recomanada, aportant dos tuits amb el hastag #TILCiTIC. Jo utilitze Twitter de forma habitual, però a la feina en un compte corporatiu, i no tenia cap compte personal.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada